Mgr. Lucia Kučerová, PhD.

Mgr. Lucia Kučerová, PhD.

Online miestnosť MEET

Profesijná orientácia:

  • sociálna sieť Instagram
  • tvorba podcastov
  • dátová žurnalistika a digitálna bezpečnosť
  • politická komunikácia
  • social media journalism
  • dezinformácie a kritické myslenie

Aktuálna pedagogická činnosť:

  • Investigatívna žurnalistika
  • Marketingová komunikácia
  • Nové médiá
  • Masmediálne praktikum – rozhlas
  • Reflexia kultúr v médiách
  • Jazyky a kultúry – anglofónny a germánsky areál
  • Dejiny svetovej žurnalistiky I., II.
  • Dejiny slovenskej žurnalistiky I., II.
  • Seminár k bakalárskej práci

Najvýznamnejšie publikačné jednotky:

  • KUČEROVÁ, L.: Effective Political Communication with Generation Z through Social Media. In: MARKETING IDENTITY: METAVERSE IS THE NEW UNIVERSE : Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing and Media Identity 2022: Metaverse is the New Universe”, 25th – 26th October 2022, Trnava, Slovakia. – Trnava : UCM, 2022. – ISSN 2729-7527, s. 203-214.
  • KUČEROVÁ, L.: Greenfluenceri v prostredí sociálnej siete Instagram a ich vplyv na ekologickú gramotnosť generácie Z. In: Dot.comm : časopis pre teóriu, výskum a prax mediálnej a marketingovej komunikácie. – ISSN 1339-5181, Roč. 10, č. 2 (2022), s. 7-15.
  • KUČEROVÁ, L.: Téma migrácie v komunikácii politickej strany Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko. In: Súčasné migrácie a ich reflexia v spoločenskom vedomí : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej (online) konferencie v Nitre 22. – 23. septembra 2021. – Nitra : UKF, 2021. – ISBN 978-80-558-1800-9, S. 71-89.
  • KUČEROVÁ, L.: Sociálne médiá a ich rola v prostredí žurnalistiky. In: Sociální dilema 2021 : Nové přístupy k managementu znalostí a ochraně na internetu : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference konané dne 5. 11. 2021 v Brně. – Brno : Právní institut, 2021. – ISBN 978-80-908357-0-2, S. 217-224.
  • KUČEROVÁ, L.: Žurnalisti a ich vnímanie sociálnych médií ako zdroja (dez)informácií. In: Dot.comm : časopis pre teóriu, výskum a prax mediálnej a marketingovej komunikácie. – ISSN 1339-5181, Roč. 9, č. 1 (2021), s. 61-71.
  • KUČEROVÁ, L.: Budúci žurnalisti a ich vnímanie sociálnych médií ako zdroja informácií = The future journalists and their perception of social media as a source of information. In: Quo vadis marketing : zborník z vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov Quo vadis massmedia & marketing organizovanou Fakultou masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 8.4.2021. – Trnava : UCM, 2021. – ISBN 978-80-572-0196-0, S. 214-224.

Projektová činnosť:

  • 2024 – 2026 Spoločenské determinanty kritického myslenia a ich reflexia v inovácii výučby mediálnej gramotnosti na vysokých školách (KEGA)
  • 2024 – 2025 Médiá a veda – veda a médiá (Popularizácia vedy v mediálnom priestore a propagácia mediálnych projektov v akademickom prostredí (UGA)
  • 2023 Rozvojové vzdelávanie žurnalistov a verejnosť (ČvO)
  • 2022 – 2024 Masmediálne komunikáty v digitálnej a printovej forme a ich komprehenzia u rôznych cieľových skupín (VEGA)
  • 2022 – 2023 Infodémia – zvyšovanie mediálnej a digitálnej gramotnosti generácie Z (Úrad vlády SR)
  • 2021 – 2023 Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z (KEGA)
  • 2021 Vzdelávanie študentov žurnalistiky prostredníctvom praktických seminárov formou tvorby podcastov zameraných na témy spojené s dezinformáciami a hoaxami šíriacimi sa v prostredí sociálnych médií (Férová nadácia O2)
  • 2021 Sociálne médiá ako zdroj budúcich žurnalistov (UGA)
  • 2019 – 2021 Novodobé migrácie vo verejnej mienke, politickej diskusii a mediálnej praxi (VEGA)

Ďalšie aktivity:

  • organizácia vedeckého podujatia Nové výzvy v mediálnej a marketingovej komunikácii, 8.10.2022, KMKaR FF UKF v Nitre
  • spoluorganizácia odbornej vedeckej konferencie Horizonty digitálneho influencera vo vzťahu ku generácii Z, 12.05.2022, KMKaR FF UKF v Nitre
  • Tvoríme regionálne periodiká – workshop, apríl-jún 2022, Veľký Krtíš, spoluorganizácia
    podujatia Hontiansko-novohradskou knižnicou a Katedrou žurnalistiky a nových médií FF UKF v Nitre
  • prednáška Veda a médiá – Ako podporiť vedu prostredníctvom vhodnej komunikácie s médiami? (10.09.2021, BB UMB)
  • tvorba propagačných materiálov katedry (print, online, sociálne siete)
  • organizácia odborných seminárov, besied, workshopov, DOD na katedre
  • kurzy kritického myslenia a mediálnej gramotnosti na katedre v spolupráci s Akadémiou kritického myslenia a organizáciou Človek v ohrození (ČvO)