Online miestnosť MEET
Profesijná orientácia:
- sociálna sieť Instagram
- tvorba podcastov
- dátová žurnalistika a digitálna bezpečnosť
- politická komunikácia
- social media journalism
- dezinformácie a kritické myslenie
Aktuálna pedagogická činnosť:
- Investigatívna žurnalistika
- Marketingová komunikácia
- Nové médiá
- Masmediálne praktikum – rozhlas
- Reflexia kultúr v médiách
- Jazyky a kultúry – anglofónny a germánsky areál
- Dejiny svetovej žurnalistiky I., II.
- Dejiny slovenskej žurnalistiky I., II.
- Seminár k bakalárskej práci
Najvýznamnejšie publikačné jednotky:
- KUČEROVÁ, L.: Effective Political Communication with Generation Z through Social Media. In: MARKETING IDENTITY: METAVERSE IS THE NEW UNIVERSE : Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing and Media Identity 2022: Metaverse is the New Universe”, 25th – 26th October 2022, Trnava, Slovakia. – Trnava : UCM, 2022. – ISSN 2729-7527, s. 203-214.
- KUČEROVÁ, L.: Greenfluenceri v prostredí sociálnej siete Instagram a ich vplyv na ekologickú gramotnosť generácie Z. In: Dot.comm : časopis pre teóriu, výskum a prax mediálnej a marketingovej komunikácie. – ISSN 1339-5181, Roč. 10, č. 2 (2022), s. 7-15.
- KUČEROVÁ, L.: Téma migrácie v komunikácii politickej strany Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko. In: Súčasné migrácie a ich reflexia v spoločenskom vedomí : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej (online) konferencie v Nitre 22. – 23. septembra 2021. – Nitra : UKF, 2021. – ISBN 978-80-558-1800-9, S. 71-89.
- KUČEROVÁ, L.: Sociálne médiá a ich rola v prostredí žurnalistiky. In: Sociální dilema 2021 : Nové přístupy k managementu znalostí a ochraně na internetu : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference konané dne 5. 11. 2021 v Brně. – Brno : Právní institut, 2021. – ISBN 978-80-908357-0-2, S. 217-224.
- KUČEROVÁ, L.: Žurnalisti a ich vnímanie sociálnych médií ako zdroja (dez)informácií. In: Dot.comm : časopis pre teóriu, výskum a prax mediálnej a marketingovej komunikácie. – ISSN 1339-5181, Roč. 9, č. 1 (2021), s. 61-71.
- KUČEROVÁ, L.: Budúci žurnalisti a ich vnímanie sociálnych médií ako zdroja informácií = The future journalists and their perception of social media as a source of information. In: Quo vadis marketing : zborník z vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov Quo vadis massmedia & marketing organizovanou Fakultou masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 8.4.2021. – Trnava : UCM, 2021. – ISBN 978-80-572-0196-0, S. 214-224.
Projektová činnosť:
- 2024 – 2026 Spoločenské determinanty kritického myslenia a ich reflexia v inovácii výučby mediálnej gramotnosti na vysokých školách (KEGA)
- 2024 – 2025 Médiá a veda – veda a médiá (Popularizácia vedy v mediálnom priestore a propagácia mediálnych projektov v akademickom prostredí (UGA)
- 2023 Rozvojové vzdelávanie žurnalistov a verejnosť (ČvO)
- 2022 – 2024 Masmediálne komunikáty v digitálnej a printovej forme a ich komprehenzia u rôznych cieľových skupín (VEGA)
- 2022 – 2023 Infodémia – zvyšovanie mediálnej a digitálnej gramotnosti generácie Z (Úrad vlády SR)
- 2021 – 2023 Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z (KEGA)
- 2021 Vzdelávanie študentov žurnalistiky prostredníctvom praktických seminárov formou tvorby podcastov zameraných na témy spojené s dezinformáciami a hoaxami šíriacimi sa v prostredí sociálnych médií (Férová nadácia O2)
- 2021 Sociálne médiá ako zdroj budúcich žurnalistov (UGA)
- 2019 – 2021 Novodobé migrácie vo verejnej mienke, politickej diskusii a mediálnej praxi (VEGA)
Ďalšie aktivity:
- organizácia vedeckého podujatia Nové výzvy v mediálnej a marketingovej komunikácii, 8.10.2022, KMKaR FF UKF v Nitre
- spoluorganizácia odbornej vedeckej konferencie Horizonty digitálneho influencera vo vzťahu ku generácii Z, 12.05.2022, KMKaR FF UKF v Nitre
- Tvoríme regionálne periodiká – workshop, apríl-jún 2022, Veľký Krtíš, spoluorganizácia
podujatia Hontiansko-novohradskou knižnicou a Katedrou žurnalistiky a nových médií FF UKF v Nitre
- prednáška Veda a médiá – Ako podporiť vedu prostredníctvom vhodnej komunikácie s médiami? (10.09.2021, BB UMB)
- tvorba propagačných materiálov katedry (print, online, sociálne siete)
- organizácia odborných seminárov, besied, workshopov, DOD na katedre
- kurzy kritického myslenia a mediálnej gramotnosti na katedre v spolupráci s Akadémiou kritického myslenia a organizáciou Človek v ohrození (ČvO)